image

Új kormányablak nyílt Terézvárosban

Ünnepélyes keretek között adták át február 20-án a Nyugati pályaudvar Ceglédi várójában kialakított kormányablakot. Az épület 435 millió forint felhasználásával, uniós támogatásból újult meg. 


Pál László, a MÁV stratégiai vezérigazgató-helyettese az Állomásfejlesztés és integrált ügyfélszolgálat fejlesztés (kormányablak) projektről szólva hangsúlyozta, a program keretein belül uniós források bevonásával az ország több vidéki városában alakítottak ki felújított vasúti épületekben kormányablakokat.

Bajkai István, Erzsébetváros alpolgármestere szerint a most megnyitott kormányablaknak köszönhetően  nemcsak a terézvárosiak, hanem a belvárosban élők is kulturált környezetben, gyorsan és kényelmesen intézhetik majd ügyeiket.

György István, a Fővárosi Kormányhivatalt vezető kormánymegbízott a kezdetekről szólva felidézte: a kormányablakok létesítését közel kétszáz, az ügyintézést egyszerűsítő jogszabály-módosítás előzte meg. Álláspontja szerint az ügyfélbaráttá vált hivatalok a kormány közigazgatás-fejlesztési programjának legsikeresebb elemei közé tartoznak.

Mint mondta: Budapesten jelenleg összesen 29 kormányablak áll az ügyeiket intézők rendelkezésére. A tervek szerint a Keleti pályaudvaron március végére elkészülő harmincadik centrummal válik teljessé a fővárosi kormányablakrendszer. A 2017-es esztendőben a fővárosi kormányablakok 2,5 milliós ügyfélforgalmat bonyolítottak, összesen mintegy 3 millió ügyben jártak el, a hatósági ügyekben pedig közel 4 és félmillió határozat született.

Kovács Zoltán államtitkár a kormányablakok eredményeiről is szólt  (a háttérben balról jobbra: Pál László, Bajkai István, György István látható)

Kovács Zoltán, a Miniszterelnökség területi közigazgatásért felelős államtitkárának tájékoztatása szerint a kormányzat 2010 után új alapokra helyezte az ügyfélszolgálati kultúrát. A közigazgatás-fejlesztésnek köszönhetően ma már 270 kormányablakban, 1500 fajta ügytípusban intézhetik ügyes-bajos dolgaikat az emberek. Tavaly a területi közigazgatás ügyfélszámának kétharmadát, csaknem 15 millió ügyet a kormányablakok bonyolították.

A jövőt illetően az államtitkár elmondta, a közigazgatásban nagyon komoly informatikai fejlesztés folyik, melynek eredményeként 2019-ben a kormányhivatalok többek között összekapcsolódnak a földhivatali és a közlekedési-hatósági ügyintézési rendszerrel is.

Az államtitkár az elért eredmények közé sorolta, hogy az ügyintézés immáron nemcsak gyorsan és pontosan, de megfelelő, esztétikus környezetben zajlik.

Kiért arra is, hogy a MÁV integrált állomás- és ügyfélszolgálat-fejlesztési programja keretében országszerte már 6 vasútállomáson működik kormányablak és további 7 megnyitását tervezik, köztük március 31-én a budapesti Keleti pályaudvaron.



2018. február 20.