Table './terezvaros_hu/access' is marked as crashed and should be repaired Operett és Musical Varázs Terézvárosban < Hírek | Budapest Főváros Terézváros Önkormányzata
image

Operett és Musical Varázs Terézvárosban

Egy koncert erejéig a Nagymező utcából a Hunyadi térre költözött az operett, ahol június 17-én a Tér/zene – Zene/ tér programsorozatban a műfaj nagy slágerei csendültek fel. Lendületes, professzionális, mindamellett végtelenül kedves, minden idegszálukkal a nézőikre összpontosító előadásukkal a Budapesti Operettszínház fiatal művészei – Lévai Enikő, Katona Klaudia és Kádár Szabolcs János – nemcsak közönségük tetszését, de láthatóan szeretetét is elnyerték.


Kádár Szabolcs János nem túlzott, amikor azt követően, hogy elénekelte a – Budapesti Operettszínházban évekig nagy sikerrel futó – Szép nyári nap című Neoton musical egyik legnagyobb slágerét, a 220 felett kezdetű dalt azt ígérte a Hunyadi téren szép számmal megjelent nézőknek, hogy ezt a tempót fogják koncertjük végéig tartani.

Kádár János Szabolcs az első pillanattól kezdve magasra tette a lécet

Az egész világot meghódító musicalekből – többek között a My Fair Lady-ből, a Miss Saigonból, a nagyhírű amerikai szerzőpáros: Frank Wildhorn és Jack Murphy 2006-ban, magyarországi világpremieren bemutatott Rudolf című művéből – biztos kézzel összeállított, ügyesen keretbe foglalt műsorrész a Szép nyári nap másik nagy nótájával, a Holnap hajnaliggal ért véget.

Biztos, hogy a hamvasan ifjú Katona Klaudia nevével sokat találkozunk még

Ezt követően az operettirodalom gyöngyszemei következtek. Egyebek közt részletek hangzottak el Kálmán Imre: Csárdáskirálynő, Marica grófnő, Szirmai Albert: Mágnás Miska, Huszka Jenő: Erzsébet királyné című darabjából.

A klasszikus operaénekes szakon végzett Lévai Enikő imádja az operettet, az egyik legnehezebb, de legszebb színházi műfajnak, hungarikumként megőrzendő értéknek tartja

A legendás, egyszerűen megunhatatlan dalokat boldogan fogadta a közönség, valóságos ováció tört ki, amikor a művészek még táncra is perdültek.

Tánc közben is minden hang a helyén volt

Azon túl, hogy az ifjú művészek előadását mindvégig végtelen profizmus jellemezte, sehol egy elcsúszott hang, elvétett lépés, valami olyan, szavakban nehezen megfogalmazható, szeretni valóan üde és fiatalos báj lengte körül, mellyel szinte elvarázsolták a közönséget.

Egy-egy szám alatt többször felcsattant a taps

Bár a Hunyadi téri, minden oldalról nyitott zenepavilon egyik legnagyobb vonzereje, hogy a fellépők karnyújtásnyira vannak, Kádár Szabolcs János nem érte be ezzel a közelséggel, elhagyva a színpadot, a hölgyekhez lépve énekelte a Csárdáskirálynő Jaj, cica eszem azt a csöpp kis szád refrénű nótát.

Kádár Szabolcs "csajozós" dalként konferálta fel a Csárdáskirálynő slágerét 

Nem csoda, hogy az utolsó számot követően a dübörgő tapsvihar közepette a „Jaj, csak még ne legyen vége!” érzés ült ki az arcokra. Az operett egy meseszerű csodás világ. Talán nem is műfaj, sokkal inkább egy olyan boldogító életérzés, amelyre akár elismerjük, akár nem, de valahol a lelkünk mélyén majd mindannyian vágyakozunk.

Készülnek a színpompás fagylaltok

Az előadás alatt most sem maradt el a gyerekeknek oly kedves kézműves foglalkozás. Ezúttal papírtölcsérbe színes fonalakból fagylaltgombócokat készíthettek.

  „Amikor vége az utolsó dalnak is, Az utolsó hang is szétfoszlott már…”



2017. június 18.